Ekonomi

Barclays, Artan Promosyonlar ve Azalan Talep Nedeniyle ABD Perakende Sektörünün Notunu Nötr’e Düşürdü

Barclays, artan satış promosyonları ve tüketici satın alma ilgisindeki düşüşün bir karışımını vurgulayarak ABD perakende sektörünün notunu nötr olarak değiştirdi.

Analistler bir raporda, “Satış promosyonlarının birçok şirketin daha önce yüksek olan ürün başına ortalama fiyatını ve kar marjlarını düşürdüğünü düşünüyoruz” dedi.

“Ekonomik toparlanmanın bu aşamasında, kar marjlarını daha da artırmanın tek yolu, sabit maliyetlerdeki artışı geride bırakan satış büyümesidir” diye devam ettiler.

Barclays artık gelecekteki iş projeksiyonlarının çoğunun büyüme için önemli ölçüde daha az potansiyele sahip olduğunu ve aslında 2024’ün ikinci yarısında satış ve kar marjlarında zorluklarla karşılaşabileceğini değerlendiriyor.

Firmanın not değişikliği birkaç unsurdan etkilenmektedir: fazla stokların temizlenmesi, mallardaki kar marjlarının mümkün olan en yüksek düzeyde toparlanmasına yol açmıştır; nakliye, tedarik zinciri yönetimi ve malzeme maliyetindeki daha önceki avantajlı durumların 2024’ün ikinci yarısında daha az elverişli hale gelmesi beklenmektedir ve 2025’te işletmeleri engellemeye başlayabilir; ve devam eden enflasyon artık daha yüksek gelirli hane halklarını etkilemektedir ve bu hane halkları genellikle zorunlu olmayan kalemlere daha fazla harcama yapmaktadır.

Buna ek olarak, tüketicilerin zorunlu olmayan ürünleri satın almaya olan ilgisi azalmaya başlamıştır. Hayat pahalılığındaki artış da dahil olmak üzere finansal zorluklar, tüketicilerin harcamalarında daha dikkatli olmalarını sağlamıştır.

Analistler, “Tasarrufların azalması ve tüketici kredilerinin daha az kullanılabilir olmasıyla birlikte, tüm hane halkı gelir seviyelerinde harcamalarda bir azalma gözlemliyoruz” dedi.

“Ek harcamalardaki en önemli değişimler şu anda daha yüksek gelirli hanelerde görülüyor; pahalı ürünlerin maliyetinde süregelen artış, lüks mallar da dahil olmak üzere gelir aralığının üst ucundaki ek harcama kapasitesini azaltmaya başlıyor.”

Tüketici harcamalarındaki yavaşlamaya rağmen Barclays analistleri, Gap (GPS), American Eagle Outfitters (AEO) ve Urban Outfitters (URBN) gibi denim odaklı moda trendlerine geçişten kazanç sağlaması beklenen şirketlerin yanı sıra DICK’S Sporting Goods (DKS) gibi şu anda tüketiciler arasında popüler olan markaların yeniden stoklanmasından fayda sağlaması beklenen şirketleri tercih etmeye devam ediyor.

“Bu perakendecilerin her biri, tüketicilerin karşılaştığı zorluklara rağmen 2024’ün ikinci yarısında yenilenmiş veya artmış büyümeye yol açabilecek benzersiz faktörlere sahiptir.”

Bu makale yapay zeka yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından kontrol edilmiştir. Daha fazla ayrıntı için Hüküm ve Koşullarımıza bakınız.

haber-gole.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort